dimecres, 2 de desembre del 2015

#CatUEFA | Toni Almendros: "Estic segur que els jugadors no em decebran"

Toni Almendros (Barcelona, 1964) inicia aquest divendres a Múrcia el seu cinquè curs oficial al capdavant de la selecció catalana UEFA, en el seu segon cicle al capdavant del combinat català (ja va ocupar aquest càrrec entre 2005 i 2007). A les portes de l'estrena a la primera fase estatal, entrevistem Almendros per parlar de com veu el nou combinat, de la seva feina durant aquest cicle i de les ambicions de futur.

Un moment de l'entrevista amb Toni Almendros, enregistrada aquest dimecres al migdia // Alex Gallardo

Us fem un avançament de l'entrevista, en 10 frases; al peu de les deu frases podeu escoltar l'entrevista al complet.



"No haver pogut repetir fase final europea ens va deixar amb mal regust; però allò és el premi gros; ara hem d'optar per arribar a la final a quatre espanyola"



"Els anteriors cops que hem arribat a la fase final estatal ha estat amb sang, suor i llàgrimes; és dificilíssim"



"El dia a dia d'un entrenador no el tinc, però sí que em dóna temps per analitzar, veient futbol i intentant millorar i aprendre sempre dels jugadors i dels seus entrenadors"



"Em sento protegit, i amb molt de suport de la Federació, amb el president al capdavant; em sento molt a gust dirigint la selecció catalana UEFA"



"Aquí s'ha de venir amb una il·lusió màxima, de l'1 al 10, un onze; la il·lusió és clau. Els jugadors se senten còmodes. Aquesta és una de les condicions imprescindibles"



"Ens passegem per Espanya o per Europa representant Catalunya; em sento orgullós del comportament que hem tingut sempre dins i fora del camp"



"Sense la força mental, en moltes cites no ens n'hauríem sortit; a Astúries vam capgirar un 0-2 a les semifinals. En situacions normals, això significa mort"



"Cada partit ens pot requerir una circumstància diferent. Tenim un patró, idees clares, però el rival et pot condicionar. Al final tot és un exercici de saber què farem en diverses situacions que poden passar"

"Són dos rivals molt forts. Als seus grups de Tercera hi ha equips clarament de categoria superior; ens trobarem futbolistes magnífics i temibles... però també t'ho dic: jugaran contra Catalunya, vigent campiona estatal. Un equip que, ja dic ara, serà molt difícil de derrotar"



"Anant al símil de l'hoquei patins, els jugadors han d'arribar aquí sent patinadors de luxe; l'estic ja el dominen, han de venir sent grans patinadors, ja veurem com farem servir l'estic"



Aquí teniu l'entrevista sencera (28 minuts) amb Toni Almendros, seleccionador català de futbol amateur o, el que és el mateix, entrenador de la selecció catalana UEFA.




Aquest dimarts repassàvem a tercera.cat els 18 convocats per a aquesta primera fase estatal que es disputarà aquest cap de setmana a Múrcia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada